Realna i materialna (a nie tylko formalna) obrona klienta powinna zacząć się już z chwilą jego zatrzymania i zgłoszenia organowi zatrzymującemu (najczęściej policjantom) żądania kontaktu z adwokatem.
Niezwłoczny kontakt z adwokatem pozwoli osobie zatrzymanej uzyskać niezbędne informacje o jego uprawnieniach, a także wskazówki co do dalszego postępowania i przebiegu czynności (w tym związanych z przedstawieniem zarzutu i przesłuchaniem w charakterze osoby podejrzanej). Osoba zatrzymana ma prawo do kontaktu z adwokatem zarówno telefonicznego, jak i bezpośredniego, w tym w trakcie osadzenia w PDOZ czyli t.zw. „dołku”.
W ostatnim miesiącu pięciu zatrzymanych przez organy ścigania klientów kancelarii zostało zwolnionych przed upływem 48h od zatrzymania, w niektórych przypadkach zastosowano t.zw. środki wolnościowe – dozór policji. Kontakt w sprawach karnych: 24 264 51 36, 698-624-334 (adw. Przemysław Mieczykowski)